Administrationsavgift, redovisa och betala
Kommunens leverantörer betalar en administrationsavgift till Sundsvalls kommun på ramavtalen som är tecknade före 1 januari 2021. Avtal tecknade efter det innehåller ingen administrationsavgift.
Avgiften är inkluderad i avtalet och baseras på den omsättning som leverantören gör på avtalet.
- Avtalsnamn och upphandlingsnummer (UH). Varje avtal som du har ska redovisas separat.
- Bifoga omsättning, exklusive moms, över avropad mängd från avtalet under aktuell period. Specificera per deltagande part.
Skicka informationen till e-postadressen: administrationsavgift@sundsvall.se
Administrationsavgiften baseras på den totala omsättningen på avtalet och utgår från fakturerat belopp exklusive moms. Moms ska alltså inte räknas med i administrationsavgiften. Se avtalet för aktuell procentsats.
- Period 1, januari-juni, redovisas senast 31 augusti.
- Period 2, juli-december, redovisas senast 28 februari.
Detta gäller för inbetalningar till Sundsvalls kommun. Det kan även gälla för länssamordnade avtal, då ska den totala omsättningen räknas samman. För enskilda avtal för Timrå kommun och Ånge kommun betalas avgiften till respektive kommun. Hör av dig till oss om något verkar oklart inför betalningen.
Inbetalning till Sundsvalls kommun
Sundsvalls kommun
Koncernstaben
851 85 Sundsvall
Plusgiro: 125880-5
När du betalar in avgiften måste du ange:
- Upphandlingsnumret (UH) på avtalet. Observera att administrationsavgiften ska betalas in per avtal.
- Tidsperioden som betalningen avser, exempelvis: 20XX jan-juni eller 20XX juli-december.
Exempel på märkning: UH-10-38 2012 jan-juni. UH-numret måste vara först.
Kontakt
Mina sidor och e-tjänster
Logga in för att följa upp dina ärenden och ta del av de e-tjänster som Sundsvalls kommun har att erbjuda. Du loggar in med e-legitimation i form av bank-id eller mobilt bank-id. Om du saknar e-legitimation kan du beställa det via din bank eller Skatteverket.
Om e-legitimation, Skatteverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
E-tjänster för Näringsliv och arbete
- Anmälan om försäljning och servering av folköl Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ansökan om medfinansiering av evenemang och möten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Beställning av uppdrag till Inköpsenheten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Beställning tjänstgöringsintyg Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ett Sundsvall för alla Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Försäljning av elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare - anmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Intresseanmälan räddningstjänstpersonal i beredskap (RiB) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Rapportera brister i tillgänglighet på sundsvallenergi.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Registrering av livsmedelsanläggning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Servering av alkoholdrycker Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Tillstånd för försäljning av tobaksvaror - ansökan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Tipsa om brister i handeln med tobak, e-cigg och folköl Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ändring eller avslut av tillståndspliktig försäljning av tobaksvaror - anmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster