Servicegarantier
Du ska få tjänster som är av god kvalitet, tillgängliga och på lika villkor för alla. Det är kortfattat vad kommunens servicegarantier innebär.
En servicegaranti är en beskrivning av vad medborgare, brukare och företag i Sundsvall kan förvänta sig av en viss kommunal tjänst, service eller verksamhet.
I grundlöftet ingår:
- Att du kan kontakta kommunen dygnet runt via antingen olika e-tjänster, e-post, röstbrevlåda eller här på kommunens webbplats, www.sundsvall.se
- Att du får svar på brev och e-post inom sju dagar. Behöver vi längre tid på oss, meddelar vi dig vem som handlägger ditt ärende och hur lång tid det kommer att ta
- Att försöka ta emot besök av dig på tider som passar dig
- Att erbjuda dig som är företagare en koordinator som samordnar ditt ärende mellan berörda förvaltningar om det behövs, när du söker tillstånd som berör fler förvaltningar och bolag. Koordinatorn bjuder då in till ett möte mellan berörda parter inom två veckor.
Servicegarantier - våra löften till dig
Ikon som illustrerar filtyp | Filnamn | Filstorlek | Datum fil laddades upp |
---|---|---|---|
Servicegaranti-livsmedel.pdf![]() |
270 kB | 2022-03-18 11.34 | |
Servicegaranti-miljöskydd.pdf![]() |
2 MB | 2022-03-18 11.34 |
Observera att det inte finns aktuella servicegarantier för alla kommunens verksamheter. Flera garantier kommer att utvecklas efter hand.
Frågor och funderingar
Har du frågor om vad som gäller för någon viss verksamhet, ta kontakt direkt med dem.
Vill du veta mer?
Fler sidor på sundsvall.se
Mina sidor och e-tjänster
Logga in för att följa upp dina ärenden och ta del av de e-tjänster som Sundsvalls kommun har att erbjuda. Du loggar in med e-legitimation i form av bank-id eller mobilt bank-id. Om du saknar e-legitimation kan du beställa det via din bank eller Skatteverket.
Om e-legitimation, Skatteverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
E-tjänster för Kommun och politik
- Anmälan om bidragsfuskLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ansök om integrationsstipendiumLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ansök om kulturstipendiumLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ansök om medel ur stiftelseLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Begäran om registerutdragLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Begäran om skadestånd efter skadaLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Debiteringsunderlag Bevakning efter avslutad räddningsinsatsLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Intresseanmälan - röstmottagareLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Kopia av allmän handling från kommunarkivetLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Lämna synpunktLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Nominera till stipendie eller utmärkelseLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Passerkort till förhyrda kommunala lokalerLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Personuppgifter förtroendevaldaLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- RiskbildLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Samtycke för bild i kommunal verksamhet och sociala medierLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Ställ fråga till kommunfullmäktigeLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Sundsvalls kommuns officiella anslagstavlaLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Tyck till om webbplatsenLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
- Tyck till om webbplatsen; vi bygger omLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster